Systemy CRM i ERP


CRM to skrót od Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z klientami. Według filozofii CRM, najważniejszy jest pojedynczy klient. Przykłada się wielką wagę do tego, aby to właśnie z nim współpraca była jak najbardziej owocna. Celem głównym tej filozofii jest zrozumienie potrzeb potencjalnego klienta i wyjście mu naprzeciw. Dzięki temu możliwe jest zbudowanie trwałej relacji przynoszącej satysfakcjonujące korzyści i przy okazji znaczne obniżenie kosztów obsługi. W myśl tej idei stworzono system informatyczny, który ma pomóc przy wdrożeniu strategii i ułatwić stosowanie założonych metod działania. Systemy tego typu najczęściej składają się z modułów, które można swobodnie łączyć i rozdzielać, a tym samym dostosowywać do aktualnych potrzeb firmy. Z łatwością współpracują z innymi systemami stosowanymi w przedsiębiorstwie. Na czym polega ułatwienie pracy z klientami? System CRM pozwala na tworzenie spisów klientów, grupowanie kontaktów i  zarządzanie projektami. Intuicyjna baza danych wspomaga indywidualne podejście do każdego klienta oraz ułatwia dalszą współpracę. System CRM stosuje się przede wszystkim w trzech obszarach. Ich połączenie umożliwia stworzenie zintegrowanego systemu, który znacznie uprości działanie firmy pod kątem relacji z kontrahentami. Operacyjny, w którym firma ma bezpośrednią styczność z klientem. Pozwala na łatwe fakturowanie, wystawianie rachunków czy szybką rejestrację zamówień. To tutaj można swobodnie zarządzać sprzedażą, modelować ofertę  i prowadzić przejrzyste bazy klientów, włącznie ze wszystkimi dotychczasowymi transakcjami i niezbędnymi informacjami o kontrahencie. Analityczny, który obejmuje hurtownie danych, w tym dane pochodzące z różnych działów przedsiębiorstwa (marketing, sprzedaż), co po krótkiej analizie umożliwia podejmowanie odpowiednich, najbardziej korzystnych dla firmy decyzji. Komunikacyjny, czyli rozwiązania systemowe pozwalające na szybki i bezpośredni kontakt z klientem. To właśnie dzięki temu i obszernej bazie zawierającej kontakty, możliwe jest utrzymywanie i kształtowanie odpowiedniej relacji.

 

ERP (Enterprise Resource Planning) to zintegrowany system informatyczny, który służy do planowania i zarządzania zasobami w taki sposób, aby firma działała sprawniej, efektywniej i szybciej. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa pojawiają się nowe obszary, gdzie trzeba podejmować szybkie decyzje. Z biegiem czasu ilość dziedzin, nad którymi trzeba mieć nadzór jest tak duża, że utrata kontroli to tylko kwestia czasu. Aby nie dopuścić do chaosu w dokumentach firmowych, potrzebne są odpowiednie mechanizmy, dzięki którym funkcjonowanie firmy odbywać się będzie na możliwie najwyższym poziomie. Z myślą o ułatwieniu zarządzania personelem, zasobami i bazami danych, stworzono system, który w klarowny sposób zbiera wszystkie dane i łączy je w grupy. Powstał ERP. System ERP pozwala na zintegrowanie wielu obszarów, nad którymi trzeba mieć stałą kontrolę. Dzięki temu można patrolować wszystkie gałęzie przedsiębiorstwa i w razie potrzeby ingerować w odpowiednim miejscu. To system modułowy, w którym każdy element zapewnia pomoc i wsparcie w konkretnej dziedzinie firmy. Podstawowym działaniem systemu jest zapewnienie odpowiedniego zorganizowania i dostosowania systemów informatycznych biorących udział w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Chodzi o to, aby uporządkować procesy biznesowe, usprawnić wymianę informacji i komunikację, a także zoptymalizować zapasy magazynowe oraz zminimalizować koszty. Aby wprowadzić taki system do swojej działalności gospodarczej, trzeba najpierw rozłożyć na czynniki pierwsze wszystkie problemy, które wymagają rozwiązania. Istotna jest również analiza potrzeb i wymagań wobec systemu. Dobór odpowiedniego mechanizmu, który ułatwi zarządzanie przedsiębiorstwem najlepiej zostawić firmie zajmującej się systemami informatycznymi.

 

Pliki cookies (ciasteczka) pozwalają nam lepiej oferować nasze usługi. Korzystając z naszych usług, akceptujesz wykorzystanie cookies..  Akceptuję  Więcej informacji